بدهی قابل توجه بیمه‌ها به مراکز درمانی کرمان؛ مهلت دو ماهۀ دستگاه قضا به بیمه‌ها برای تسویه‌حساب با بیمارستان‌ها

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با اشاره به موضوع عدم پرداخت مطالبات مراکز درمانی در استان توسط بیمه‌ها گفت: «با توجه به گزارشات واصله از سوی مراکز درمانی، میزان بدهی بیمه‌های استان به مراکز درمانی قابل توجه است که این موضوع در روند ارائۀ خدمات درمانی به مردم و همچنین پرداخت حقوق پرسنل و پزشکان اخلال ایجاد کرده است».

سیدمهدی قویدل افزود: «در جهت پیشگیری از افزایش تبعات ناشی از مشکلات درمانی و نارضایتی عمومی، ضرورت دارد همۀ بیمه‌ها با قید فوریت اقدامات لازم در زمینۀ پرداخت معوقات خود را انجام دهند و در صورت عدم اقدام، راهی جز برخورد قانونی با مدیران بیمه‌های بدهکار نمی‌ماند».

وی ادامه داد: «این جلسه در راستای ایجاد هم‌افزایی و پیشگیری از ورود پرونده به دستگاه قضایی با مدیران بیمه‌های استان تشکیل شده است؛ مدیران بیمه‌ها باید در دو ماه آینده کلیۀ مطالبات خود را پرداخت و تسویه کنند».

قویدل خاطرنشان کرد: «مدیران و مسئولان مربوطه‌ای که ظرف مهلت یک هفتۀ آینده اقدامات لازم جهت پیگیری پرداخت بدهی خود را انجام ندهند در دادستانی برای آن‌ها پرونده تشکیل خواهد شد».

به گزارش فردای کرمان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل دادگستری استان کرمان، وی در جلسه‌ای که به‌منظور پیگیری دلایل عدم پرداخت مطالبات بیمارستان‌های خصوصی و دولتی استان کرمان و همچنین پیشگیری از ایجاد اخلال در روند ارائۀ خدمات درمانی به مردم با حضور نمایندگان بیمه‌های استان و مراکز درمانی خصوصی و دولتی برگزار شد، گفت: «پرداخت مطالبات بیمه‌ای مراکز درمانی خصوصی و دولتی استان توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان پیگیری می‌شود».

قویدل یادآور شد: «عدم پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها توسط بیمه‌ها، مراکز درمانی را با مشکل کمبود نقدینگی و همچنین کاهش توان پرداخت دستمزد پزشکان و پرسنل مواجه کرده است و بنا به اعلام معاون دادستان در حفظ حقوق عامه از نظر دادستانی پیگیری پرداخت مطالبات مراکز درمانی در اولویت است».

بدهیبیمارستانبیمهپرستارانپزشکانتسویه حسابحقوقماهان تی ویماهان سیمامراکز درمانی
Comments (۰)
Add Comment