آموزش و پرورش کرمان اعلام کرد؛ سقف شهریۀ مدارس غیردولتی استان ۴۰ میلیون تومان

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان کرمان دربارۀ شهریۀ مدارس غیردولتی گفت: «سه نوع شهریۀ مصوب، فوق‌برنامه و هزینه‌های جانبی داریم. شهریۀ مصوب، براساس امکانات مدرسه و خدماتی است که ارائه می‌دهد و این شهریه در شورای مدرسه و انجمن اولیا و مربیان مصوب و در آموزش و پرورش شهرستان و منطقه نهایی می‌شود».
محسن محمدی‌نژاد افزود: «شهریۀ فوق‌برنامه نمی‌تواند بیش از ۴۰ درصد شهریۀ مصوب باشد. ضمن اینکه فعالیت فوق‌برنامه باید توسط آموزش و پرورش تایید شود».
وی با اشاره به اینکه سرویس مدرسه، فرم مدرسه و … جزو شهریه محسوب نمی‌شود، یادآور شد: «هر هزینه‌ای که از والدین مطالبه می‌شود باید تاییدیۀ آموزش و پرورش را داشته باشد».
محمدی‌نژاد با بیان این‌که ۷۰ درصد مدارس استان زیر ۲۵ میلیون تومان شهریه می‌گیرند ادامه داد: «شهریۀ مدارس غیردولتی کرمان از میانگین کشور پایین‌تر است، مدرسه با شهریۀ بیش از ۴۰ میلیون تومان در استان کرمان نداریم و شهریۀ مدارس بین ۱۰ تا ۴۰ میلیون تومان است».
وی با بیان اینکه والدین بعد از دریافت پوستر شهریه، هیچ‌گونه مطالبه‌ای دربارۀ شهریه را پاسخ مثبت ندهند، افزود: «شهریۀ تمام مدارس در سامانه مشخص است و بازه زمانی اعلام شهریه معمولاً تا ۱۵ شهریورماه است و برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ هیچ ابلاغ شهریه‌ای بعد از عید نداشتیم».
به گزارش ایسنا کرمان، رئیس اداره مدارس غیردولتی استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت ۱۲۰۰ مدرسه غیردولتی در استان کرمان گفت: «این مدارس تحصیل ۱۶۰ هزار دانش‌آموز در سراسر استان را به عهده دارند که ۲۴ درصد از دانش‌آموزان را شامل می‌شود».
وی یادآور شد: «در برخی شهرستان‌ها ۷۵ درصد دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی و در برخی شهرها ۵۰ درصد دانش‌آموزان ابتدایی در این مدارس تحصیل می‌کنند».
محمدی‌نژاد بیان کرد: «برای نظارت بر عملکرد مدارس غیردولتی شورای نظارت تشکیل شده و اولیا مطمئن باشند مطالبه‌گری، شکایت و انتقادات آن‌ها قابل بررسی است و معتقدیم نظارت مردمی قوی‌ترین نظارت است».
وی در پایان گفت: «مدارس غیردولتی مکلف به رعایت بخشنامۀ انجمن اولیا و مربیان دربارۀ فرم مدارس هستند و این بخشنامه مربوط به مدارس دولتی و غیردولتی است».

دانش آموزاندورهشهریهغیرانتفاعیغیردولتیگرانیماهان تی ویماهان سیمامدارسمعلمان
Comments (۰)
Add Comment