رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کرمان:پیش‌بینی دمای منفی 8 درجه برای شهر کرمان

رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان با اشاره به خروج سامانه‌ی بارشی از استان، گفت: «از عصر امروز در استان وزش بادهای شدید و نسبتا شدید خواهیم داشت. همچنین، دمای هوا نیز کاهش خواهد یافت و پیش‌بینی می‌شود دمای هوا در شهر کرمان به منفی 8 درجه نیز برسد».

به گزارش فردای کرمان حمیده حبیبی افزود: «هفته‌ی آینده سامانه‌ی بارشی جدیدی در استان نخواهیم داشت و فقط وزش بادهای شدید و نسبتا شدید پیش‌بینی می‌شود».

به گفته‌ی وی، در جریان فعالیت سامانه‌ی بارشی اخیر در استان طی روزهای گذشته بیشترین بارندگی در منوجان با 198 میلی‌متر ثبت شده است و پس از آن، کهنوج با 172 میلی‌متر و دهبکری با 163 میلی‌متر بیشترین میزان بارندگی را داشته‌اند.

رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان پنج‌شنبه 29 دی‌ماه با توصیه درباره‌ی کاهش فعالیت در فضای باز، افزود: «توصیه می‌شود با توجه به وزش باد در استان، بادشکن‌های اطراف مزارع و ایمنی مقاومت تاسیسات و خطوط انتقال نیرو کنترل شود و افراد از تردد در مجاورت ساختمان‌های نیمه‌کاره و فرسوده و درختان کهنسال پرهیز کنند».

وی همچنین از کاهش محسوس دما خصوصا دمای کمینه در استان از امشب خبر داد و با بیان این‌که هوای سرد تا دوشنبه چهارم بهمن‌ماه در استان ماندگار خواهد بود، خاطرنشان کرد: «توصیه می‌شود برای پیشگیری از یخ‌زدگی لوله‌های آب و مخازن آب در معرض هوا، حفاظت از گل و گیاهان در فضای باز و بسته اقدامات لازم انجام شود».

حبیبی ادامه داد: «همچنین با توجه به یخبندان‌های شبانه و یخ‌زدگی معابر توصیه می‌شود، افراد هنگام تردد در معابر اصول ایمنی را رعایت کنند».

وی ضمن توصیه به بازدید از ضدیخ خودروها، گفت: «مصرف بهینه‌ی انرژی با کاهش اتلاف آن در داخل ساختمان‌ها از دیگر توصیه‌های مهم در روزهای آتی است».

آب و هواباددرجهسردسرمازدگیشهروندانکرمانگرموزشیخبندان
Comments (۰)
Add Comment