رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر کرمان: مردم باید ریز محاسبات صدور پروانۀ ساختمانی را بدانند

۱۰۰

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر کرمان با انتقاد از عدم راه‌اندازی بازارچه‌های محله‌ای عرضۀ مستقیم محصولات کشاورزی گفت: «در دو سال اخیر مکرر دربارۀ این موضوع گفتیم و حتی در بودجۀ امسال 10 میلیارد تومان برای انجام این کار اختصاص یافت اما شهرداری پنج میلیارد از این بودجه را حذف کرد».
فتح‌الله مویدی افزود: «در جلسات از سوی شهرداری اعلام شد که در شهرک مطهری زمینی برای راه‌اندازی بازارچه در نظر گرفته شده و کار را شروع می‌کنیم ولی دیروز آب پاکی روی دستمان ریختند و گفتند در این زمین هم نمی‌شود بازارچه راه‌اندازی کرد».
وی خطاب به شهردار اظهار کرد: «این همه زمین در شهر دارید و شهر هم به این بازارچه‌ها نیاز دارد. لابد این پنج میلیارد بودجه را هم در در این ماه‌های آخر سال در جای دیگری هزینه می‌کنید».
به گزارش فردای‌کرمان، وی در جلسۀ علنی شورا در روز دوشنبه ششم آذرماه ادامه داد: «قبل از سال حداقل دو قطعه زمین را تامین و کار راه‌اندازی این بازارچه‌ها را شروع کنید».
سعید شعرباف‌تبریزی ـ شهردار کرمان در پاسخ به مویدی گفت: «تا کلنگ‌زنی بازارچۀ محله‌ای شهرک مطهری پیش رفتیم ولی راه و شهرسازی گفت که زمین موردنظر قبلا واگذار شده است».
وی افزود: «فعلا دو زمین در محدودۀ مشتاق و شهرک الغدیر به این منظور داریم».
در این جلسه، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر در بخش دیگری از اظهاراتش، نامه‌ای را قرائت کرد و از شورا خواست تا آن را تصویب و به شهرداری ابلاغ کند.
وی براساس متن این نامه گفت: «با توجه به مصوبات شورای شهر دربارۀ ارائۀ ریز محاسبات صدور پروانه که حق قانونی متقاضیان است شهرداری‌ها به وظایف خود در این زمینه عمل نمی‌کنند».
مویدی افزود: «درخواست می‌شود برای شفافیت محاسبات، شورا مصوب کند شهرداری‌های پنج منطقه ریزمحاسبات قانونی را با درج شماره پرونده و مهر و امضای محاسبه‌کننده و با سربرگ شهرداری به متقاضی ارائه و نسخه‌ای از آن را نیز در پرونده ثبت کند».
وی سپس تاکید کرد: «حق قانونی مردم است که بدانند پولی که به شهرداری می‌دهند برچه مبناست».
وی بیان کرد: «برگه‌ای که اکنون به شهروندان داده می‌شود را هیچ محکمه‌ای قبول نمی‌کند چون سربرگ ندارد».
علیرضا نادری ـ رئیس شورای شهر کرمان اما گفت که در جریان اصلاح فرایندها این اتفاق ماشینی می‌شود و مشکل فعلی رفع خواهد شد.
محمدرضا کمساری ـ نایب رئیس شورا هم اظهارکرد: «این مصوبه را داریم که ریزمحاسبات صدور پروانه باید با مهر و امضای شهرداری و به‌صورت مکتوب به متقاضی ارائه شود».
نادری سپس گفت که نامۀ مویدی را برای تصمیم‌گیری نهایی به کمیسیون بهره‌وری ارجاع خواهند داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.