بیش از ۸۰ درصد مراجعه‌کنندگان مراکز بهداشتی کرمان ایرانی نیستند ؛ تمام قد، در خدمت اتباع !

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با اشاره به حضور اتباع در استان کرمان گفت: خدمات بهداشتی به‌صورت رایگان و بسیار گسترده در اختیار اتباع قرار می‌گیرد و در مراکز مختلف واکسیناسیون و مراقبت‌های کودک، مادر باردار، تغذیه و … را داریم.
مهدی احمدی‌نژاد افزود: بیش از ۸۰ درصد مراجعه‌کنندگان مراکز بهداشتی کرمان اتباع هستند و این امر موجب نارضایتی‌هایی شده و امیدواریم فکری برای این موضوع بشود.
وی ادامه داد: قرار است نهادهای بین‌المللی هزینۀ بستری اتباع را بپردازند که امیدواریم محقق شود.
احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از افزایش ظرفیت جذب دانشجوی پزشکی در کرمان، بیان کرد : به دانشگاه‌های علوم‌پزشکی به اجبار دانشجو داده می‌شود و در حالی که ما در کرمان ظرفیت ۱۲۰ نفر را داریم به ما ۳۰۰ دانشجو داده شده و مشکل زمانی است که این افراد بخواهند وارد حیطۀ بالینی بشوند، زیرا بیمارستان‌های ما اصلاً ظرفیت پذیرش این تعداد دانشجو را ندارند.
وی یادآور شد: «رویۀ افزایش پذیرش دانشجویان علوم‌پزشکی منطقی نیست زیرا با جان مردم سر و کار داریم و شوخی‌بردار نیست، یک تشخیص اشتباه موجب خطرات جبران‌ناپذیری می‌شود. افراد باید صلاحیت علمی و اخلاقی داشته و برای جان، مال و ناموس مردم ارزش قائل باشند که امیدواریم این روند بازبینی و اصلاح شود».
به گزارش ایسنا کرمان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان که در یک نشست خبری به مناسبت آغاز سال تحصیلی صحبت می‌کرد در ادامه اظهار کرد: «دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان تیپ یک است و متاسفانه ۴۳ درصد خوابگاه‌های دانشگاه استیجاری است».
وی افزود: سال گذشته خوابگاه ۶۰۰ نفره با ۳۵ درصد پیشرفت را تحویل گرفتیم و اکنون ۹۰ درصد پیشرفت دارد و تا ترم آینده مختص بانوان به بهره‌برداری خواهد شد رسید.
احمدی‌نژاد همچنین با بیان اینکه در شهرستان‌ها با کمبود پزشک متخصص مواجه هستیم، گفت: اینکه می‌گویند همه دارند می‌روند، درست نیست و بهترین‌های ما نرفتند و دارند کار می‌کنند و باید قدر آن‌ها را بدانیم.
وی در ادامه با اشاره به احداث بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی به نام سردار حاج قاسم سلیمانی جایگزین بیمارستان شفا در کرمان افزود: این بیمارستان یکی از بزرگ‌ترین بیمارستان‌های جنوب‌شرق کشور خواهد بود که در ۱۲ طبقه و در دو بلوک مجاور هم احداث می‌شود و امیدواریم تا پایان سال جاری کار ساخت آغاز شود.
احمدی‌نژاد همچنین بیان کرد: بیمارستان افضلی‌پور بیش از ۲۵ سال سن دارد و بسیاری از تأسیسات آن فرسوده شده و تیم کارشناسی از وزارتخانه برای بازدید آمدند و هزینۀ بازسازی بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان برآورد شد که داریم بخش‌ها را یکی‌یکی بازسازی می‌کنیم تا به مدار بر‌گردد و تعداد تخت‌های این بیمارستان انشاءالله افزایش پیدا می‌کند تا بهتر به مردم خدمات بدهد.

 

اتباعافغانیبهداشتیبیگانهبیمارستانخدماندرمانیرایگانعلوم پزشکیکرمانماهان تی ویماهان سیمامراکز
Comments (۰)
Add Comment