تمهیدات پلیس استان برای نوروز؛ اسباب‌کشی در کرمان بدون هماهنگی با پلیس ممنوع است

به سارقان زندانی سابقه‌دار و حرفه‌ای مرخصی داده نمی‌شود

رئیس‌پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه پلیس برای پیشگیری از سرقت و کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای تمهیداتی اندیشیده و در حال اجرا است گفت: طرح ویژۀ نوروزی پلیس با استفاده از تمام ظرفیت‌های خود و سایر نهادهای مربوطه در استان کرمان از 15 اسفندماه آغاز شده است.

سرهنگ علیرضا پریور با تاکید بر خودمراقبتی در پیشگیری از سرقت در ایام نوروز، افزود: استفاده از دوربین مداربسته و قفل ایمن و تجهیزات حفاظتی مدرن در پیشگیری از سرقت توصیه می‌شود. متاسفانه مردم طلاجات و پول نقد خود را در خانه نگهداری می‌کنند در حالی که می‌توانند این پول و اسناد را در صندوق امانات بانک‌ها بسپارند.

وی با بیان اینکه در این ایام با هماهنگی دستگاه قضایی به سارقین و افراد سابقه‌دار در زندان مرخصی داده نمی‌شود، خاطر‌نشان کرد: اسباب‌کشی در ایام نوروز بدون هماهنگی با پلیس ممنوع است و همشهریانی که قصد جابه‌جایی وسایل منزل خود دارند ابتدا باید با کلانتری محل هماهنگی لازم را انجام بدهند.

به گزارش تسنیم کرمان، پریور با بیان اینکه پلیس با تمام ظرفیت در خدمت مردم است تاکید کرد: افراد نیز باید به وظایف خودمراقبتی خود عمل کنند و با دانش و آگاهی و توجه به هشدارهای پلیس از خود مراقبت کرده و همه را به دیگران و پلیس نسبت ندهیم.

وی با اشاره به اینکه ما نسبت به دیگران نیز باید حساس بوده و مراقبت داشته باشیم ادامه داد: باید از خانۀ همسایه نیز مراقبت کنیم و اگر همسایۀ ما به مسافرت رفته است حواسمان به سرقت از خانه همسایه نیز باشد.

رئیس‌پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان کرمان در ادامه با اشاره به اینکه پلیس در تمام جاده‌های استان کرمان مستقر است و با هرگونه تخلفات راهنمایی و رانندگی به‌ویژه تخلفات حادثه‌ساز با قاطعیت برخورد می‌شود، افزود: تمام این اقدامات برای حفظ جان و مال هموطنان در سراسر میهن اسلامی است و از مردم و رانندگان درخواست همکاری داریم.

وی گفت: در جاده‌های استان با همکاری گروه‌های جهادی و هیات‌های مذهبی تعدادی موکب پذیرایی از مسافران نوروزی تدارک دیده شده که رانندگان می‌توانند توقفی هرچند کوتاه داشته و استراحت کنند و سپس به رانندگی خود ادامه بدهند.

پریور خاطرنشان کرد: رانندگان به هیچ‌وجه در زمان خستگی و خواب‌آلودگی به رانندگی ادامه ندهید و در هنگام رانندگی از تلفن همراه و هرگونه رفتار و اقدامی که باعث حواس‌پرتی شود خودداری کنند.

اسباب کشیپلیسجابجاییسارقینکرمانماهان تی ویماهان سیمامسافرممنوعنوروزهماهنگی
Comments (۰)
Add Comment