پیشرفت کند انتقال آب خلیج‌فارس به کرمان؛ کمبود آب در تابستان جدی است

طرح انتقال آب خلیج‌فارس به شهرهای کرمان و رفسنجان در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد و با توجه به در پیش بودن تابستانی که پیش‌بینی می‌شود گرمتر از سال گذشته باشد، شهر کرمان هزار و ۳۰۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب دارد و به گفتۀ مدیرعامل شرکت آب‌ و فاضلاب استان کرمان، حفر و تجهیز چاه‌هایی که برای رفع تنش آبی برنامه‌ریزی شده است، تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و اجرای کامل آن، نیازمند تامین اعتبار است.

علیرضا عبدیان با اشاره به اینکه امسال تنش آبی منجر به کمبود و قطعی آب می‌شود، گفت: «کمبود آب در شهر کرمان با توجه به افزایش دمای هوا، گرمای تابستان و افتتاح نشدن طرح‌های انتقال آب پیش‌بینی می‌شود».

وی کمبود آب در شهر کرمان را هزار و ۳۰۰ لیتر بر ثانیه بیان کرد و افزود: «در اوج مصرف، نیاز آبی کرمان ۳ هزار و ۳۵۳ لیتر بر ثانیه است و برای رفع تنش آبی در شهر کرمان حفر و تجهیز ۸ حلقه چاه برنامه‌ریزی شده و تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که اجرای کامل آن، نیازمند تامین اعتبار است».

 مدیرعامل آبفای استان کرمان بیان کرد: «با وجود این‌که ۳۰ میلیون مترمکعب آب از طرح انتقال آب خلیج‌فارس به سرچشمه، به شهر‌های کرمان و رفسنجان اختصاص داده شده است، اما این طرح پیشرفت فیزیکی کندی دارد و انتظار می‌رود تا پایان سال به بهره‌برداری برسد».

وی با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای رفع تنش آبی در استان کرمان، یادآور شد: «طرح‌هایی که برای رفع تنش آبی در شهر‌های کرمان، رفسنجان، سیرجان، زرند و بم در حال اجرا است، در صورت تامین اعتبار لازم به پایان می‌رسند».

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان کرمان، فروغی، مدیر آب و فاضلاب شهرستان کرمان نیز از بهره‌برداری طرح انتقال آب خلیج‌فارس به سرچشمه تا دهه فجر امسال خبر داد. 

آبآبیتابستانتنشصرفه جوییکرمانکمبودماهان تی ویماهان سیما
Comments (۰)
Add Comment