مدیرکل بهزیستی استان کرمان: حدود ۷۵ هزار نفر جامعه هدف بهزیستی استان کرمان نیازمند حمایت خیران هستند

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: جامعه هدف نیازمند به کمک خیران و نیکوکاران در استان کرمان حدود ۶۰ هزار معلول، ۱۰ هزار پرونده مربوط به سرپرستان خانوار و ۴۵۰۰ پرونده مربوط به کودکان بدسرپرست و بی سرپرست، کودکان کار و خیابانی و … هستند.

علیرضا وحیدزاده شامگاه ۱۷ فروردین ماه در گردهمایی خیّران و پزشکان همکار با بهزیستی استان کرمان در محل شیرخوارگاه مادر اظهار کرد: جامعه هدف نیازمند به کمک خیران و نیکوکاران در استان کرمان حدود ۶۰ هزار معلول، ۱۰ هزار پرونده مربوط به سرپرستان خانوار و ۴۵۰۰ پرونده مربوط به کودکان بدسرپرست و بی سرپرست، کودکان کار و خیابانی و … هستند.

وی در ادامه بیان کرد: حدود ۷۰ کودک صفر تا سه سال در شیرخوارگاه مادر کرمان نگهداری می شوند.

وحیدزاده با اشاره به بازپیوند ۱۱۸ نفر از کودکان این مرکز به خانواده ها افزود: متاسفانه به دلیل اعتیاد مادران، درصد زیادی از کودکان اعتیاد دارند و سالیانه عدد زیادی صرف هزینه‌های درمان می شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان تصریح کرد: کودکان بی سرپرست و بدسرپرست تا ۱۸ سالگی در مراکز مختلف بهزیستی نگهداری می شوند و بعد از این سن می توانند در جامعه زندگی عادی داشته باشند.

وی در ادامه بیان کرد: بخشی از هزینه های مراکز بهزیستی توسط دولت، بخشی از سوی صنایع و معادن و بخشی توسط خیران و خانواده‌ها تامین می شود که در شرایط کنونی سهم خانواده ها تقریبا صفر شده و عملا مشارکت ندارند و صنایع و معادن نیز مانند قبل مشارکت ندارند و در حال حاضر هزینه دولتی و همراهی خیران را داریم.

به گزارش ایسنا، همچنین محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز در این مراسم گفت: کمک دولت به تنهایی کفاف هزینه های مراکز نگهداری معلولین یا کودکان بی سرپرست و بدسرپرست را نمی دهد.

وی با اشاره به اهمیت کمک خیران و مردم افزود: عمده بار اکنون هم بر دوش مردم است و بخش زیادی از کار مراکز بهزیستی، امدادی و نیکوکاری را مردم با هزینه های کمتر و کیفیت بهتر انجام می دهند. ضمن اینکه خداوند برای خیران جبران می کند؛ بسیاری از خیران گمنام هستند اما به گفته شهید حاج قاسم سلیمانی، کسی که باید ببیند، می بیند.

فداکار با قدردانی از همراهی خیران و نیکوکاران گفت: باید همه کمک کنیم فضای کار خیر بهتر فراهم شود تا نیکوکاران و مردم مشارکت کنند.

استاندار کرمان بیان کرد: توسط خیران و مشارکت های مردمی اقدامات بزرگی در حوزه های فرهنگی اجتماعی استان تاکنون انجام شده که دولت به تنهایی شاید نیمی از این کارها را نمی توانست انجام بدهد.

آسیباستانبهزیستیجامعهحمایتخیرانکرمانکمکماهان تی ویماهان سیمانیازمند
Comments (۰)
Add Comment