اضافه کردن پلاس به اسم خودروها صرفاً افزایش هزینه است نه کیفیت

۱۳۴

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با اضافه کردن پلاس به اسم خودروها صرفاً پول زیادی دریافت می کنند و کیفیت تغییر خاصی نمی کند .

 به گزارش وبسایت پلیس راهور ، سردار “سیدتیمور حسینی” جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا طی گفتگوی تلویزیونی در برنامه تهران 20 شبکه پنج سیما اظهار داشت: براساس آمارهایی که در دست داریم حدود 17 میلیون وسیله نقلیه فرسوده در کشور وجود دارد که به لحاظ درصدی 47 درصد از کل وسایل نقلیه ای که در سطح کشور تردد می کنند را شامل می شود.

وی افزود: سهم کلانشهرها از 17 میلیون وسیله نقلیه فرسوده ، حدود 7 میلیون وسیله است.

سردار حسینی با بیان اینکه نقش وضعیت فنی خودرو در پیشگیری از تصادف به عنوان یکی از قابلیت های پیشاوقوعی بسیار حائز اهمیت است تصریح کرد: بحث فنی و ایمنی خودرو در تصادفات بسیار موثر است چرا که اغلب تصادفات ما تصادفاتی هستند که اگر خودرو این قابلیت را داشت و راننده را در منطقه عدم فرار قرار نمی داد ،  خیلی از تصادفات اتفاق نمی افتاد.

جانشین پلیس راهور فراجا با اشاره به عدم ارائه مجوز از سوی سازمان استاندارد به تعدادی از خودروهای تولید داخل  بیان داشت: یک حرکت خوبی از سوی سازمان استاندارد انجام شده و امیدواریم روی موضع خودشان ایستادگی کنند و اجازه ندهند که خودرو های بی کیفیت با جان مردم بازی کنند .

وی  اضافه کرد: موضوعی که الان جا افتاده این است که خودروسازها یک پسوند مانند اس و پلاس به اسم خودروها اضافه می کنند و به اسم محصول برتر ، پول گزاف تری می گیرند و دوباره مجوز استاندارد هم دریافت می کنند در حالی که هیچ تغییر خاصی رخ نداده است . 

سردار حسینی تاکید کرد: شرایط ما در حوزه خودرو اصلا شرایط خوب ، قابل قبول و پسندیده ای نیست و خدماتی که در این حوزه ارائه می شود به هیچ عنوان در شأن مردم عزیز کشورمان نیست.

وی در ادامه به وضعیت اسقاط خودروهای فرسوده در کشور اشاره و اظهار کرد: در سال گذشته حدود یک میلیون و چهارصد هزار خودروی جدید به چرخه تردد کشور اضافه شده اما در مقابل فقط 29 هزار خودرو اسقاط شده در حالی که اگر با فرمول  چهار به یک هم در نظر بگیریم باید به ازای آن یک میلیون و چهار هزار خودرو ، 25 درصد خودرو از رده خارج می شد.

 سردار حسینی ادامه داد: فلسفه اسقاط یعنی  این که خودروهای فرسوده از سیکل خارج شود و خودروهای نو باکیفیت و ایمن تر وارد چرخه تردد گردد ولی متاسفانه  با اصلاحیه ای که مجلس برای ماده مربوط به قانون ساماندهی صنعت خودرو پیشنهاد شده است ، باید فاتحه استاندارد ، کیفیت ، محیط زسیت و … را خواند .

وی درادامه با اشاره به سن فرسودگی وسایل نقلیه بیان داشت: سن مرز فرسودگی وسیله نقلیه که  الان در جریان است بدین معنی است که وسیله نقلیه تا زمانی که گواهی معاینه فنی داشته باشد ، می تواند تردد کند که نیاز دارد این قانون به حالت قبلی برگردد و سن فرسودگی وسایل نقلیه به صورت دقیق مشخص شود .

سردار حسینی در پایان خاطرنشان کرد: نزدیک به نیمی از وسایل نقلیه در کشور فرسوده است اما نمی شود فقط به صورت تحکمی و سلبی با این موضوع برخورد نمود و ضروری است که سیاست های تشویقی و تسهیلات مناسب ارائه شود تا مالکان وسایل نقلیه فرسوده خودشان ترغیب به اسقاط وسیله نقلیه شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.