خودروساز کره ای به بازار ایران بر می گردد؟

۲۹۲

حال که سیاست گذار خودرویی از آیین نامه واردات خودرو رونمایی کرده و در آن انتقال فنآوری محصولات وارداتی را به عنوان یکی از بندهای این آیین نامه مورد توجه قرار داده کرمان موتور به دنبال این است تا همکاری خود با هیوندایی را احیا کنند.
به گزارش اکوایران، رونمایی از آیین نامه اجرایی واردات خودرو سبب شده خودروسازان برای همکاری با برندهای بین المللی برنامه ریزی کنند.
مدیرعامل کرمان موتور گفت امیداور است در صورت آغاز شدن واردات خودرو، همکارى کرمان موتور با هیونداى براى تولید خودروهاى زیر 20 هزار یورویی از سر گرفته شود.
همکاری کرمان موتور با هیوندایی که بعد از امضای توافق نامه برجام در سال 2015 میلادی از سر گرفته شده بود چندان دوام نیاورد و این همکاری بعد از خروج ایالات متحده آمریکا از برجام در سال 2018 و بازگشت تحریم های صنعت خودرو متوقف شد. در فاصله رفت و برگشت تحریم های خودرویی کرمان موتورها مونتاژ سه محصول برند هیوندایی یعنی i20، اکسنت و i10 به صورت SKD و CKD در دستورکار داشتند.
این خودروساز خصوصی مشغول برنامه ریزی برای مونتاژ دو محصول دیگر هیوندایی یعنی النترا و توسان بود که تحریم ها به کرمان موتوری ها امان نداد و همکاری با این برند کره ای نیمه کار رها شد.
حال که سیاست گذار خودرویی از آیین نامه واردات خودرو رونمایی کرده و در آن انتقال فنآوری محصولات وارداتی را به عنوان یکی از بندهای این آیین نامه مورد توجه قرار داده کرمان موتور به دنبال این است تا همکاری خود با هیوندایی را احیا کنند.
با توجه به محدودیت ارزی برای واردات خودرو و الزام واردکنندگان به رعایت سقف 20 هزار یورویی برای ورود خودرو به نظر می رسد کرمان موتور باید محصولاتی را برای تولید از منوی هیوندایی انتخاب کند که قیمتی حول و حوش 20 هزار یورویی داشته باشند. با توجه به افزایش قیمت خودروی صفر در بازارهای بین المللی این خودروساز خصوصی باید داخلی سازی محصولاتی از هیوندایی را هدف گذاری کند که در کف قیمت سبد محصولاتی این خودروساز کره ای قرار دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.